Gość Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Witam Moja sytuacja jest następująca. Prowadzę działalność gospodarczą od stycznia 2006. Mam zamiar kupić działkę pod budowę domu, w którym jednocześnie będzie zarejestrowana moja firma (miejsce prowadzenia działalności). Chciałem się dowiedzieć jak wygląda formalnie sprawa kredytu wziętego na firmę (na razie tylko na działkę). Czy całość kredytu idzie w koszty? Czy później nie będzie problemu z kredytem budowlanym (czy też będzie musiał być wzięty na działalność)? Co z późniejszymi opłatami(gaz, prąd itd.), czy będą to również koszty firmy? Czy tylko część domu przeznaczyć na DG i w koszty wliczać odpowiednią część? Jeżeli są jakieś minusy takiego rozwiązania, bardzo proszę o informacje. Słyszałem jednak że obecnie gros ludzi buduje domy właśnie na takiej zasadzie. pozdrawiam 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
klimatyzacja2007 Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Dużo pytań. 1. Nie dostaniesz na zakup prywatnego domu firmowy kredyt chyba że nieruchomość komercyjna(np. bar) z drugim piętrem mieszkalnym. 2. Dostaniesz na firmę zabezpieczony inną nieruchomośćią kredyt na dowolny cel 3. Nie rozumię na co ten kredyt budowlany. Czy też na tą nieruchomość?. 4.Z kosztów kredu wpisujesz tylko odsetki w firmę. 5. Jaką część wpisujesz. (prą, woda) zależy ile należy do firmy ile prywatnie. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 polecam kredyt wziąć sobie prywatnie.. a nie na firmę..w wiele taniej... oprocentowanie kredytu hipotecznego to ok 3% a na firmę 2,3razy drożej... i na max 15 lat a nie 30.... czyli o wiele wyższe raty... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Witam Bez problemu dostanie Pan kredyt na firmę na zakup działki budowlanej. W koszty będzię Pan mógł wrzucić raty odsetkowe i prowizję. Na zakup działki maksymalnie możemy udzielić kredytu w wysokości 70% wartości działki ( czyli 30% wkładu własnego). Ogólnie kredyty firmowe są droższe od indywidualnych , ale różnicę ta można zniwelować lub wyjść na "plus" wrzucając opłaty okołokredytowe w koszty uzyskania przychodu. Pozdrawiam 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
ar2rt Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Może pan wziąc kredyt indywidualnie i wszystkie koszty może pan wliczyć w koszty (odestki, prowizje, wycenę).Trzeba tylko wykazać, że koszty zostałe poniesione w związaku z prowadzeniemdziałlaności gospodarczej.Jesli będzie pan prowadził budowę to odsetki powiększają wartośc poczatkową budynku do momentu oddania inwestycji do uzytku. Dopiero po oddaniu do uzytku będą stanowiły koszt uzyskania przychodu 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
garra9 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 co w sprawie? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.