Skocz do zawartości

Ei Global, Council Finance, Proculus, Aurum - wasze opinie.


odetta

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • przemko_wlkp

    153

  • Legne

    130

  • kapss

    81

  • Fafik

    71

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam wszystkich - żądanie zapłaty na podstawie podpisanego weksla uzależnione jest od niewykonania przez wystawcę weksla – w tym wypadku klienta – ciążącego na nim zobowiązania. Tym zobowiązaniem miałaby być zapłata prowizji po udzieleniu kredytu. Ustawa o kredycie konsumenckim automatycznie zwalnia konsumenta od obowiązku zapłaty prowizji w przypadku odstąpienia od umowy kredytowej. Na tej podstawie nie można domagać się spełnienia świadczenia czyli zapłaty prowizji. Z kolei osoby, które skorzystały z kredytu łatwo mogą unieważnić ich umowę o świadczenie usług pośrednictwa finansowego w Sądzie – zbyt dużo zapisów tej umowy jest formalnie niezgodna z Kodeksem Cywilnym i ustawami dotyczącymi praw konsumenta. Same weksle pełnią tutaj rolę psychologicznego straszaka na klientów. Poza tym druki przelewu są wystawiane na Kancelarię Proculus. Jednak umowa zawierana jest pomiędzy klientem, a Enterprise Investment. I nie ma w niej ani słowa o prowizji dla Proculus. Właśnie po to, żeby nie było powiązania wpłaconej prowizji z udzielonym kredytem. Ale też dzięki temu klienci, którzy już wnieśli opłatę do kancelarii Proculus mają możliwość dochodzenia zwrotu nienależnie wpłaconych kwot.

Uważam natomiast, że wszyscy, którzy mieli do czynienia z Enterprise Investment powinni zwrócić się do UOKiK w sprawie wydania opinii prawnej dotyczącej stosowanych wzorów umów i zabezpieczeń w postaci weksli. W końcu jest to instytucja służąca ochronie obywatela przed nieuczciwymi praktykami. Dlatego namawiam do kontaktu z Rzecznikami Praw Konsumenta lub Federacją Konsumentów. Przestrzegam przy tym przed opiniami samych rzeczników – oni często błędnie interpretują przepisy prawne, a tu jest potrzebna fachowa opinia, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Witam Rejman.Popieram wypowiedz o tym też już pisałem w postach.Należy jeszcze zwrócić uwagę że przy tych transakcjach nie wolno podkreślam nie wolno mówić z strony Proculusa o tym dokumęcie.Ten dokumęt musi być zgłoszony w okresie 14dni do US.Czyli kierujcie doniesienia do US z zapytaniem czy coś takiego miało miejsce bo musi odprowadzić podatek.To jest straszak który ma dwa końce.Pozdrawiam i czytajcie co się pisze a nie nakręcać się i działać systematycznie.

Odnośnik do komentarza

Witam,

 

w ostatnim czasie dość sporo Klientów do mnie trafiło, którzy za pomocą tej firmy wzięli pożyczki (na siebie lub inne osoby).

 

Nie pozostaje nic innego jak:

a) w przypadku Getin Banku - który jest najczęściej uruchamiany Klientom - wypowiedzenie ubezpieczenia i zrobienie nowego w innym towarzystwie ubezpieczeniowym (w razie potrzeby - mogę pomóc - mam takie produkty w ofercie). Żeby cała operacja miała sens - pożyczka musi być stosunkowo świeża, ponieważ doklejane ubezpieczenie jest na okres 12 miesięcy... z przepotężną stawkę. Wypowiadaliśmy również ubezpieczenia Klientom - nie zawsze getin żądał nowego ubezpieczenia lub poręczycieli (niestety taki jest zapis w umowie).

b) podjąć próbę konsolidacji wszystkich zobowiązań - przez co pospłaca się zobowiązania, udzielone z pomocą Ei Global - i dokona się zwrotu dużych stawek ubezpieczeń

c) jeśli nie minęło jeszcze 14 dni - warto odstąpić od umów, które są na bardzo niekorzystnych warunkach.

 

Jeśli ktoś korzysta z ich oferty - oznacza to, że nie jest jeszcze przekredytowany - i jest jeszcze szansa na kredyt konsolidacyjny i obniżenie miesięcznych zobowiązań kredytowych.

 

Jeśli ktoś ma pytania dotyczące tego w jaki sposób postępować z konkretną sprawą wobec tej firmy - zapraszam do kontaktu - pomogę.

 

Reasumując - są szanse na obniżenie zobowiązań kredytowych o kilkaset złotych miesięcznie, dokonać zwrotu ubezpieczeń często sięgających kilkanaście tysięcy złotych, oddłużyć osoby które wzięły dla Was kredyt.

 

Orzechowski Dariusz

tel. 601 805 960

Odnośnik do komentarza

Witam p.Darka bardzo ładnie pisze oraz że chce pomóc nie tędy droga.Tylu osobom pomógł cześć i chwała.Lecz zadam pytanie jeżeli widzi tyle krzywd i tragedii ludzkich czy poinformował o tym fakcie odpowiednie służby nadzory bankowe itp.Bo tu widzę kolegi działanie i obronę przed takimi osobami.Wtedy napiszę Wielkie podziękowanie.Bo dalej problem zostaje nie rozwiązany.Prawo nasze jest wspaniałe lecz nie respektowane mamy jedną z lepszych KONSTYTUCJI do której się nie odwołujemy.Pozdrawiam serdecznie proszę o wyrozumiałość i działanie też pod tym kątem.

Odnośnik do komentarza

Przemko...

 

jeśli dobrze prześledzisz forum to dowiesz się, że w podobnych sytuacjach pomagałem i zgłaszałem (a dokładniej Skarbiec oraz Amber Gold) - zresztą nie tylko ja.. jak wiesz, te informacje "odpowiednim służbom" nie koniecznie przynosiły rezultaty... a doraźne działania które proponuję, pomogą odetchnąć nieco z ociężałych kredytów.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Panie Darku,

jeśli zgłaszanie "odpowiednim służbom" niekoniecznie przynosi jakiś rezultat, to co mamy robić?

 

Dalej zgłaszać mając nadzieję, że ktoś się obudzi i sprawą zajmie.

 

Poza tym - jak pisałem powyżej - pospłacać zobowiązania robiąc konsolidację, uwolnić drugiego kredytobiorcę, gdzie się da wypowiedzieć ubezpieczenia itd.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Z całym szacunkiem,ale w mojej konsolidacji nic Pan nie zrobił,Pan Bartek też nie potrafił;chociaż było zrozumienie powagi sytuacji ,ale popłynęłam na długie lata-pewnie do końca moich dni.

 

Skoro została Pani zadłużona przez firmę EI Global to nic dziwnego, że nie udało nam się pomóc.

Jeśli się bierze w jednym tygodniu kilka kredytów na maksymalne kwoty to jak potem to skonsolidować ?

 

Warto jest najpierw zebrać opinie o danej firmie zanim się cokolwiek podpisze.

Odnośnik do komentarza

Wielu osobom udało nam się pomóc, ale wiadomo każdy przypadek jest inny i nieraz nie jesteśmy w stanie nic zrobić choćbyśmy stanęli na głowie - proszę nie mieć do nas żalu, bo to nie my jesteśmy sprawcami całej tej sytuacji.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Wielu osobom udało nam się pomóc, ale wiadomo każdy przypadek jest inny i nieraz nie jesteśmy w stanie nic zrobić choćbyśmy stanęli na głowie - proszę nie mieć do nas żalu, bo to nie my jesteśmy sprawcami całej tej sytuacji.

 

Pozdrawiam

 

Też chciałbym mieć cudowną moc i każdemu jednemu mojemu Klientowi pomóc. To zrozumiałe. Niestety, jest jakaś część spraw nie do ruszenia i niekiedy mimo kilku miesięcy starań nie udaje się osiągnąć oczekiwanego rezultatu. Niestety. Ja myślę, że we wszystkim trzeba mieć choć trochę zdrowego rozsądku. Jeżeli nie wychodzi tu, czy tam należy podejmować kolejne kroki i szukać dalej rozwiązania. Nie ma natomiast niczego gorszego dla dłużnika w tarapatach niż czekanie z założonymi rękoma.

 

Głowa do góry Bartek ;)

Odnośnik do komentarza

Szanowni Panowie ta sprawa jest wam na rękę bo jest co z tęgo ukroić.Nie dając żadnej gwarancji 100% że dacie coś zrobić bo najpierw poprosicie o pełnomocnictwa i wpłatę na poczet sprawy nie jesteście wolontariuszami.Nie padło ani jedno słowo że coś zrobiliście w sPRAWIE

Ten proceder jest haniebny sami tak stwierdzacie i tak swoje bierzecie.Takich doradców już poznaliśmy w ....... Napisz że napisałem doniesienie w sprawie o przekrętach dokonywanych przez pracowników ei i współdziałaniu pracowników .......Nie masz a tyle odwagi bo nie znacie wartośći człowieczeństwa i honoru.A teraz możecie mnie opluwać i drwić bo tak to się odbywa.Z poważaniem przemko

Odnośnik do komentarza

Powyższa wypowiedź jest na tyle niedokładna, że może wprowadzić w błąd i narazić szereg ludzi na wiele niepotrzebnych komplikacji. Art 54 ustawy o kredycie konsumenckim zwalnia kredytobiorcę od ponoszenia kosztów odstapienia od kredytu, o ile odstąpi od niego w terminie 14 dni. Co więcej reguluje on wyłącznie relację Bank-klient. O pośrednikach nie ma tam mowy.

"Art. 54

1. Konsument nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od umowy o kredyt konsumencki, z wyjątkiem odsetek za okres od dnia wypłaty kredytu do dnia spłaty kredytu.

2. Konsument zwraca niezwłocznie kredytodawcy kwotę udostępnionego kredytu wraz z odsetkami, o których mowa w ust. 1, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

3. Dniem spłaty kredytu jest dzień przekazania środków pieniężnych kredytodawcy przez konsumenta.

4. W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w art 53, kredytodawcy nie przysługują żadne inne opłaty, z wyjątkiem bezzwrotnych kosztów poniesionych przez niego na rzecz organów administracji publicznej oraz opłat notarialnych."

 

Jak z tekstu wynika odnosi się on wyłącznie do kosztów bankowych nie pośredniczych.

Jeżeli zaś chodzi o wynagrodzeni pośrednika to stanowi o nim art 5 ust 3 w/w ustawy:"pośrednik kredytowy - przedsiębiorca w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, inny niż kredytodawca, który w zakresie swojej działalności gospodarczej lub zawodowej uzyskuje korzyści majątkowe, w szczególności wynagrodzenie od konsumenta, dokonując czynności faktycznych lub prawnych związanych z przygotowaniem, oferowaniem lub zawieraniem umowy o kredyt"

 

Innymi słowy pośrednik może domagać się wynagrodzenia jeżeli należycie wywiązał się z postanowień umowy. A jeżeli ktoś odstępuje od umowy z bankiem wynika z tego, iż pośrednik się ze swoich obowiązków wywiązał i wynagrodzenie mu przysługuje.

Wyobraźmy sobie sytuację pośrednika nieruchomości, który doprowadził do zawarcia umowy najmu mieszkania ale po tygodniu najemca go informuje, że się rozmyślił i wypowiedział najem w związku z czym mu nie zapłaci.

Pośrednik ma sprawę wygraną, o ile postanowienia umowy nie dają najemcy takiej możliwości.

 

Tyle ogólników.

Każdemu radzę ażeby przed powzięciem decyzji o znaczeniu prawnym skonsultował się z prawnikiem i ażeby ten na podstawie treści umowy fachowo doradził.

Najgorzej jest gdy ktoś pod wpływem opinii znalezionych w internecie podejmuje decyzje, które mogą go potem drogo kosztować.

Odnośnik do komentarza

Rozdział 2

Obowiązki kredytodawcy i pośrednika kredytowego przed zawarciem umowy

o kredyt

Art. 7.

1. Kredytodawca lub pośrednik kredytowy w reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego

zawierających dane dotyczące kosztu kredytu konsumenckiego

podaje konsumentowi w sposób jednoznaczny, zrozumiały i widoczny:

1) stopę oprocentowania kredytu wraz z wyodrębnieniem opłat uwzględnianych

w całkowitym koszcie kredytu;

2) całkowitą kwotę kredytu;

3) rzeczywistą roczną stopę oprocentowania.

2. Kredytodawca lub pośrednik kredytowy, w stosownych przypadkach, dodatkowo

podaje konsumentowi:

1) czas obowiązywania umowy;

2) całkowitą kwotę do zapłaty przez konsumenta oraz wysokość rat;

3) cenę towaru lub usługi oraz kwotę wszystkich zaliczek w przypadku umowy

o kredyt przewidującej odroczenie płatności.

3. Jeżeli do zawarcia umowy o kredyt konsumencki, na warunkach określonych w

reklamie, niezbędne jest zawarcie umowy dodatkowej, w szczególności umowy

ubezpieczenia, a kosztu takiej umowy nie można z góry określić, kredytodawca

lub pośrednik kredytowy podaje konsumentowi w sposób jednoznaczny, zrozumiały

i widoczny informację o tym obowiązku wraz z rzeczywistą roczną stopą

oprocentowania.

4. Pośrednik kredytowy w reklamach dotyczących kredytu konsumenckiego podaje

konsumentowi w sposób jednoznaczny, zrozumiały i widoczny:

1) zakres umocowania do dokonywania czynności faktycznych lub prawnych;

2) informację, czy pośrednik kredytowy współpracuje z kredytodawcami.

©Kancelaria Sejmu s. 7/7

2011-08-11

5. W przypadku gdy pośrednik kredytowy współpracuje z kredytodawcami należy

przekazać konsumentowi informację o nazwach kredytodawców, z którymi pośrednik

ten współpracuje.

Art. 8.

1. Informacje, o których mowa w art. 7 ust. 1–3, kredytodawca lub pośrednik kredytowy

podaje na podstawie reprezentatywnego przykładu.

 

 

i wszystko w temacie, przedstawiciel firmy ma obowiązek udzielić wszelkich informacji związanych z kosztami kredytu itp PRZED PODPISANIEM UMOWY czy ktoś z Was otrzymał takie informacje w biurze El Global czy Uconcil przed podpisaniem umów?

Odnośnik do komentarza

i wszystko w temacie, przedstawiciel firmy ma obowiązek udzielić wszelkich informacji związanych z kosztami kredytu itp PRZED PODPISANIEM UMOWY czy ktoś z Was otrzymał takie informacje w biurze El Global czy Uconcil przed podpisaniem umów?

Witam,

nawet jeśli nie otrzymał to i tak (zapewne) podpisał stosowne oświadczenie, że...otrzymał.

Odnośnik do komentarza

Witam.

 

Widzę, że każdy wypowiada się na temat firmy El Global więc ja też się wypowiem.

Pochodzę z Gorzowa Wielkopolskiego i nazwę firmy El Global znam z internetu.

U mnie ta firma funkcjonuje jako Council Finance. To biuro doradztwa kredytowego znalazłam poprzez ulotkę zamieszczoną u mnie w skrzynce pocztowej. Na gwałt potrzebowałam, jak również dalej potrzebuje gotówki, więc zgłosiłam się do nich jakieś 1,5 miesiąca temu. Jestem osobą pracującą w chwili obecnej na czarno, więc szukałam pomocy finansowej bez zaświadczeń o zarobkach, jak również tak pisało na ich ulotce. Kiedy już do nich dotarłam zaoferowano mi gotówkę " ilę chcę " . Byłam pewna, że jeżeli nie mam umowy o pracę, czy jakąkolwiek inną nie dostanę dużo, Pani w biurze doradztwa kredytowego zapewniała mnie, że dostanę tylko muszę powiedzieć ile chce. Zaproponowała mi gotówkę " 5,10,20,30 tysięcy ". Zdawałam sobie sprawę z tego, iż będę musiała spłacić im to co wzięłam, za równo jak i odsetki więc nie przesadzając wybrałam kwotę pięciu tysięcy, poczym mój dowód osobisty został spisany i skserowany, a ja musiałam złożyć podpisy na stosie kartek z różnych banków, które miałyby mi udzielić pożyczki. Moja prośba o gotówkę została wysłana do analityka, który miał zbadać czy mogą przyznać mi pieniądzę. Następnego dnia dostałam telefon od pani z BDK ( Biura doradztwa kredytowego ) o odpowiedzi analityka. Potrzebowałam osoby żyrującej tak zwanego poręczyciela, który przez okres 3-6 miesięcy będzie moim kredytobiorcą poczym po tym okresie czasu kredyt automatycznie przepisują na mnie. Osoba która miała być moim poręczycielem musiała być emerytem, rencistą lub mieć umowę o pracę. Na następny dzień poszłam do nich spowrotem już z osobą wybraną przeze mnie jako poręczyciel. Pani z BDK również skserowała tej osoby dokumenty i również jak ja musiał podpisać stos kartek z róznych banków. Poczym na następny dzień znów dostaję telefon, iż wybrana przeze mnie osoba nie może być poręczycielem i muszę znaleźć kogoś innego. Poprosiłam jednak osobę z rodziny, która jest emerytką. Jej dokumenty również skserowali i również pod nos podstawili jej multum makulatury do podpisania. Wkońcu się udało, analityk zatwierdził, że wybrana przeze mnie osoba może być moim kredytobiorcą, a bank który udzielił nam pożyczki to Getin Bank. Zaraz dostałam od Pani z BDK druczek z kwotą 2 100zł które miałam przesłać do Kancelarii prawnej " Proculus " . Kiedy prosiłam o wyjaśnienia dlaczego Kancelaria, co ona ma z tym wszystkim wspólnego uzyskałam odpowiedź tylko taką, iż musi to przebiegać wszystko zgodnie z prawem dlatego przez Kancelarie. W sumie wydało się realne i uległam, wpłaciłam te pieniądze. Z racji też, iż osoba która miała być moim kredytobiorcą ma kredyty m.in Skok Stefczyka musieli oni jednak zmniejszyć ratę w Banku, gdzie okres kredytowania wydłużył się, a było już niewiele do spłaty. Zaproponowali, że spłacą ten kredyt w Skok Stefczyka, pomniejszą ratę, żebym ja mogła wziąć kwotę o jaką wnioskowałam i będzie ten kredyt dalej spłacany z tym, że u nich i z mniejszą ratą. Jako, że ta osoba jest mi bardzo bliska i chciała mi pomóc zgodziła się, pomijając wydłużenie spłaty kredytu. Kiedy już go NIBY spłacili okazało się, że nie przelali brakujących 150zł, które trzeba było dopłacić do spłaty tego kredytu, aby go zamknąć. Kiedy oczekiwaliśmy wyjaśnień BDK zganiało winę na Skok Stefczyka, iż pobierają jakieś opłaty, a Skok znowu zganiał winę na nich, że to oni mniej przelali pieniędzy. Tej dopłaconej kwoty nie odzyskaliśmy, ale z racji też iż potrzebujemy bardzo szybko pieniędzy przymknęliśmy oko na to i robiliśmy wszystko, aby wkońcu dostać tą oczekiwaną przez tyle czasu pożyczkę. Stale stwarzali jakieś problemy i trzeba było przychodzić do nich po kilkanaście razy dziennie, raz nawet zaproponowali, że przyjadą do domu. Po miesiącu kiedy nadal nie otrzymałam pieniędzy, a umowa była już podpisana wkońcu nie wytrzymałam i poszłam tam Panie które tam pracują zaczęły wypytywać na co mi te pieniądzę, po co itd. Kiedy puściłam blef i powiedziałam im, że zalegam jakiejś osobie z pieniędzmi i muszę jej wpłacić wtedy NIBY poszli na ulgę i zrobili co w ich mocy. Napisali DO KOGOŚ i dostałam tylko 1 100 " jak na razie.. " . Reszty pieniędzy nie mogę doczekać się do tej pory. Dostałam telefon i Pani powiedziała mi, że jeżeli mój kredytobiorca doniesie dziś tj. piątek 30.01.15 doniesie im z rana wydruk z banku ( Skok ) że kredyt został zamknięty jeszcze w piątek przeleją mi pieniądze na konto. No więc jak nam powiedzieli tak zrobiliśmy. Czekałam cały piątek i nic, weekend odpuściłam z nadzieją, że już w poniedziałek dostane swoje pieniądze, ale godzina 13 i dalej nic. Zadzwoniłam tam gdzie powiedziano mi, że osoba do ktorej jestem przypisana czyli ta jedna z trzech pań w biurze jest na urlopie i będzie dopiero jutro, one mi nic nie mogą powiedzieć, bo nie są w temacie. Na następny dzień znów tam zadzwoniłam z pretensjami gdzie jest moja dalsza gotówka czyli 3.900, ponieważ tak jak pisałam wyżej wnioskowalam o 5 tysięcy, gdzie już 1 100 zostało mi przelane. A ta bardzo miła pani z biura powiedziała, że ma dla mnie już pieniążki i kiedy mogła bym do niej podejść, aby przedstawiła mi ofertę, ponieważ ma ich dla mnie więcej. Nerwy mi puściły, ILE MOŻNA TAM CHODZIĆ? ja czekam tylko na swoją resztę gotówki. Ale poszłam tam powiedziała mi, że mogę sobie pieniążki dobrać, ale ja nie chciałam, bo zrobił się z tego wszystkiego już mętlik którego sama nie mogę sobie już powoli ułożyć w całość. Więc odmówiłam i powiedziałam, że chcę tylko te 3.900, nie nalegała zanotowała wszystko i przedstawiła mi moją historię kredytowania czyli na ile miesięcy, ile do spłaty, jakie odsetki. Kiedy poprosiłam o taką kopie tego, lub jedno z tych kartek, bo miała ich dwie, odmówiła i powiedziała, że są to dokumenty wewnętrzne i nie może. Poinformowała, że osoba którą wybrałam na swojego kredytobiorce dostanie telefon weryfikacyjny czy ta osoba to na pewno ta osoba, ponieważ kradną dowody i biorą kredyty na kogoś innego. Dziwnym trafem weryfikacja przeszła negatywnie, co jest śmieszne. Co może pomyliła się i zamiast O powiedziała U? Poinformowano mnie, że jednak nie powiedzieliśmy o kredycie hipotecznym mojego kredytobiorcy gdzie było donoszone i robili ksero. Dlatego może dobrać jeszcze tylko do tej kwoty którą już wzięłam czyli 1 100zł jeszcze tylko 2 200zł. Poczym zaproponowała mi, że prześle mi kartę z kwota 4 tysięcy i tyle ile wybiorę tyle będę musiała spłacić.

 

To wszystko ciągnie się tygodniami i mija już drugi miesiąc, powiedzcie co o tym myślicie, jestem już bezradna.

Odnośnik do komentarza
Powyższa wypowiedź jest na tyle niedokładna, że może wprowadzić w błąd i narazić szereg ludzi na wiele niepotrzebnych komplikacji. Art 54 ustawy o kredycie konsumenckim zwalnia kredytobiorcę od ponoszenia kosztów odstapienia od kredytu, o ile odstąpi od niego w terminie 14 dni. Co więcej reguluje on wyłącznie relację Bank-klient. O pośrednikach nie ma tam mowy.

"Art. 54

1. Konsument nie ponosi kosztów związanych z odstąpieniem od umowy o kredyt konsumencki, z wyjątkiem odsetek za okres od dnia wypłaty kredytu do dnia spłaty kredytu.

2. Konsument zwraca niezwłocznie kredytodawcy kwotę udostępnionego kredytu wraz z odsetkami, o których mowa w ust. 1, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

3. Dniem spłaty kredytu jest dzień przekazania środków pieniężnych kredytodawcy przez konsumenta.

4. W przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w art 53, kredytodawcy nie przysługują żadne inne opłaty, z wyjątkiem bezzwrotnych kosztów poniesionych przez niego na rzecz organów administracji publicznej oraz opłat notarialnych."

 

Jak z tekstu wynika odnosi się on wyłącznie do kosztów bankowych nie pośredniczych.

Jeżeli zaś chodzi o wynagrodzeni pośrednika to stanowi o nim art 5 ust 3 w/w ustawy:"pośrednik kredytowy - przedsiębiorca w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, inny niż kredytodawca, który w zakresie swojej działalności gospodarczej lub zawodowej uzyskuje korzyści majątkowe, w szczególności wynagrodzenie od konsumenta, dokonując czynności faktycznych lub prawnych związanych z przygotowaniem, oferowaniem lub zawieraniem umowy o kredyt"

 

Innymi słowy pośrednik może domagać się wynagrodzenia jeżeli należycie wywiązał się z postanowień umowy. A jeżeli ktoś odstępuje od umowy z bankiem wynika z tego, iż pośrednik się ze swoich obowiązków wywiązał i wynagrodzenie mu przysługuje.

Wyobraźmy sobie sytuację pośrednika nieruchomości, który doprowadził do zawarcia umowy najmu mieszkania ale po tygodniu najemca go informuje, że się rozmyślił i wypowiedział najem w związku z czym mu nie zapłaci.

Pośrednik ma sprawę wygraną, o ile postanowienia umowy nie dają najemcy takiej możliwości.

 

Tyle ogólników.

Każdemu radzę ażeby przed powzięciem decyzji o znaczeniu prawnym skonsultował się z prawnikiem i ażeby ten na podstawie treści umowy fachowo doradził.

Najgorzej jest gdy ktoś pod wpływem opinii znalezionych w internecie podejmuje decyzje, które mogą go potem drogo kosztować.

Witam, chodzi oczywiście o post #281

 

- - - Uaktualniono - - -

 

Do ttk: czyli, że trzeba "prowizję" dla proculusa zapłacić?

Witam, jeśli "załatwili" Ci kredyt to raczej tak...

sprawdź co masz w umowie pośrednictwa kredytowego, we wszystkich, które widziałem do tej pory są zapisy regulujące kwestie, które opisuje @ttk, umowa z Bankiem to co innego niż umowa z pośrednikiem. Myślę, że @ttk też to potwierdzi...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...