tamon_sahr Opublikowano 7 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam do was ogromną prośbę o pomoc bo dziś pierwszy raz spotkałem się z niekompetencją i betonem biurokratycznym w naszym kraju. Opiszę sytuację w punktach dla łatwiejszej czytelności. 1) Zakupiłem mieszkanie z rynku pierwotnego od dewelopera. 2) Blok już istnieje od ponad roku także kupiłem mieszkanie a nie dziurę w ziemii 3) Po odbiorze mieszkania postanowiłem złożyć wniosek o umowę z operatorem energii w moim regionie - firmą ENERGA 4) Złożyłem wniosek poprzez formularz online na stronie ENERRGI, w którym załączyłem wszystkie potrzebne dokumenty jakich wymagał formularz. 5) Dostałem informację że mają 14 dni na rozpatrzenie wniosku i wysłania do mnie umowy kurierem 6) Dziś sporo ponad dwa tygodnie po terminie dostałem informacje, że umowa nie może zostać podpisania bo brakuję dokumentu (o którym nigdzie nie było mowy, że muszę go posiadać) "Oświadczenie o wykonaniu przyłącza" 7) Po zapytaniu skąd mam go zdobyć usłyszałem informację, że od dewelopera Deweloper twierdzi, że takiego dokumentu nie posiada bo budynek już był wybudowany podczas zakładania przyłącza i że ENERGA ma się zgłosić do lokalnego oddziału w Elblągu bo tam go mają 9) Po telefonie do oddziału w Elblągu Pani przekierowała mnie spowrotem do dewelopera, że coś kręci i muszą mieć takie dokumenty. 10) Kolejny telefon na infolinie i okazuje się, że żeby taki dokument uzyskać potrzebuję złożyć kolejny dokument do lokalnego oddziału w Elblągu o nazwie: Oświadczenie o instalacji przyłączanej, gdzie między innymi potrzebuję pieczątki i nr. legitymacji elektryka, który wykonywał przyłącze. 11) Szybki telefon do dewelopera z zapytaniem jaka firma wykonywała przyłącze, gdzie od razu zadzwoniłem i usłyszałem, że nie jestem dla nich stroną i że takie dokumenty oni już raz podpisywali dla dewelopera i do nich mam się zgłosić 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
Maciek86 Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam do was ogromną prośbę o pomoc bo dziś pierwszy raz spotkałem się z niekompetencją i betonem biurokratycznym w naszym kraju. Opiszę sytuację w punktach dla łatwiejszej czytelności. 1) Zakupiłem mieszkanie z rynku pierwotnego od dewelopera. 2) Blok już istnieje od ponad roku także kupiłem mieszkanie a nie dziurę w ziemii 3) Po odbiorze mieszkania postanowiłem złożyć wniosek o umowę z operatorem energii w moim regionie - firmą ENERGA 4) Złożyłem wniosek poprzez formularz online na stronie ENERRGI, w którym załączyłem wszystkie potrzebne dokumenty jakich wymagał formularz. 5) Dostałem informację że mają 14 dni na rozpatrzenie wniosku i wysłania do mnie umowy kurierem 6) Dziś sporo ponad dwa tygodnie po terminie dostałem informacje, że umowa nie może zostać podpisania bo brakuję dokumentu (o którym nigdzie nie było mowy, że muszę go posiadać) "Oświadczenie o wykonaniu przyłącza" 7) Po zapytaniu skąd mam go zdobyć usłyszałem informację, że od dewelopera Deweloper twierdzi, że takiego dokumentu nie posiada bo budynek już był wybudowany podczas zakładania przyłącza i że ENERGA ma się zgłosić do lokalnego oddziału w Elblągu bo tam go mają 9) Po telefonie do oddziału w Elblągu Pani przekierowała mnie spowrotem do dewelopera, że coś kręci i muszą mieć takie dokumenty. 10) Kolejny telefon na infolinie i okazuje się, że żeby taki dokument uzyskać potrzebuję złożyć kolejny dokument do lokalnego oddziału w Elblągu o nazwie: Oświadczenie o instalacji przyłączanej, gdzie między innymi potrzebuję pieczątki i nr. legitymacji elektryka, który wykonywał przyłącze. 11) Szybki telefon do dewelopera z zapytaniem jaka firma wykonywała przyłącze, gdzie od razu zadzwoniłem i usłyszałem, że nie jestem dla nich stroną i że takie dokumenty oni już raz podpisywali dla dewelopera i do nich mam się zgłosić Jednym słowem - Polska.. Nie jest czasem tak, że możesz mieć innych operatorów od energii? Teraz każdy sprzedaje energię.. Może przez innego operatora będzie mniej problemów? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
tamon_sahr Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Niestety operator może być tylko jeden, sprzedawców którzy działają na infrastrukturze operatora może być wielu. Napisałem dziś do nich wiadomość, że albo załatwimy sprawę polubownie albo idę do rzecznika praw konsumenta i robię bajzel w lokalnych mediach. 2 minuty później telefon, że załatwią te dokumenty z oddziałem w Elblągu. Przykro mi, że tylko takie metody działają. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
RobertS Opublikowano 8 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 masz sprzedawców energii i jej dystrybutorów o ile tego pierwszego możesz zmienić o tyle tego drugiego już nie czyli kupujesz energię od podmiotu X ale i tak będzie ją dostarczała firma Y (ta działająca na danym terenie) ps czy w tym lokalu jest teraz energia? jeżeli tak to korzystaj i się nie przejmuj, rachunki będą obciążać dewelopera, który najwidoczniej czegoś nie dopełnił lub zgubił papiery 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
tamon_sahr Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Niestety nie ma energii. Zrobiłem w Enerdze mały raban i jak się nie wyjaśni to będzie artykuł w lokalnych mediach i ktoś za to beknie. Albo energa albo deweloper. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.