Skocz do zawartości

Si vis pacem, para bellum - czas wojny :)


piotrek89,.,

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jak większość z Was obudziłem się z ręką w nocniku i po podliczeniu, do czego doprowadziła mnie chęć, ratowania sytuacji. Stwierdziłem stanowcze dość! Koniec z zaciąganiem kolejnych zobowiązań, trzeba coś z tym zrobić. Więc podliczyłem sobie wszystko i obrałem dwuletni plan ratowania swojego finanseplatte, cóż jak się nabałaganiło to trzeba to naprawić. Innej opcji nie ma. Z drugiej strony sobie uświadomiłem, że trzeba też trochę wrzucić na luz i nabrać do tego wszystkiego dystansu. Bo na już "z pustego i Salomon nie naleje".

 

Więc po kolei:

lichwa/Kapitał/wpłacone/do spłaty/refinansowanie, przedłużenie/uwaga

Sohocredit: 4000/0/5000/0

viasms: 4000/1500/3250/0

Vivus: 7500/0/8250/625

pozyczkodaj: 1400/0/1800/0/Tutaj 3 wcześniej rozliczone pożyczki, gdzie nie chcą mi zwrócić za wcześniejsze spłaty, w takim układzie poszła reklamacja o skd na te wcześniejsze pożyczki oraz odstąpienie od obecnej umowy, w innym przypadku tez ją zamknę w tym miesiącu by potworków było -1.

pożyczkomat: 2500/0/3198/0/w planach w ostatnim dniu na odstąpienie od umowy mam zamiar to zrobić, cóż uratuję parę groszy :p

wandoo: 1000/0/1250/0/odstąpienie od umowy w ostatnim dniu i spłata w ciągu 30 dni, jeden potworek mniej będzie :)

alfakredyt 4000/0/5000/0/planowane odstąpienie

visset: 4000/0/5000/0/planowane odstąpienie

chwilowkomat: 4000/0/5131/0

tanikredyt: 2400/0/3000/0/planowanie odstąpienie

lendon: 5000/120/4880/0/umowa odstąpiona

 

Więc samych chwilówek jest dużo za dużo.

Plan spłaty obrałem na nie taki:

1. Wandoo,

2. Pożyczkodaj,

3. Lendon lub tanikredyt,

4. viasms,

5. Pozyczkomat,

6. sococredit,

7. alfakredyt,

8. chwilówkomat,

9. vivus,

10. Visset

 

Czy to dobra kolejność nie mam pojęcia, wiem, że na pewno chcę je zamykać w całości i tak zdaję sobie sprawę, że lepiej te duże bo potem są ewentualnie większe koszta. Ale za czym duże i czy w ogóle pójdą do sądu to spłacę te mniejsze i będzie mniej potworków do walki.

 

Do tego ratalne:

Zaplo: tutaj cały kapitał mam spłacony, poczekam sobie na sąd, zresztą czekam na rozpatrzenie mojej reklamacji, mają czas do 19.05

Happi: 7500/3660/chcą jeszcze 11k z hakiem, również czekam na rozpatrzenie reklamacji do 19.05

AASA: 1000/2608/9k z hakiem/oczywiście 3 wczesniej spłacone gdzie nie chcą oddać opłaty przygotowawczej i administracyjnej, supcio.

Monedo: 3850/0/7450/0/odstąpię, czekam też na rozpatrzenie reklamacji co do dwóch wcześniej spłaconych pożyczek, zresztą z kreditech czy jak tam oni się zwą mam pewną sprawę ale o tym później :p

incredit: 2050/2439/chcą jeszcze 800 zł :) tutaj też nie wiem czy odpuścić czy po prostu spłacić to w cholerę i potworka mniej,

supergrosz: 3000/1386/6624/0/czekam na rozpatrzenie reklamacji czas do 19.05 :p

 

więc to chyba wszystkie potworki, jest ich dość sporo i suchą nogą z tego nie wyjdę. Tego jestem pewien. Ale dalej zadłużać nie mam się zamiaru, stop, koniec, DOŚĆ. Na spłatę tego całego szitu, mogę miesięcznie przeznaczyć okolo 2-2,5k, zależy od miesiąca. Mam nadzieje, na jakieś szemrane cesje gdzie będzie można się ewentualnie trochę wybronić. Oraz na to, że przy pomyślnych wiatrach zrealizuje mój dwuletni plan i po wszystkim będę się śmiał z tej sytuacji wyciągając naukę na przyszłość :D

 

Sprawa z kreditech, kiedyś mieli taki twór jak pandamoney, 2017.09 wysłałem im reklamację, oczywiście automatyczna zwrotka z systemu, że przyjęli i odpowiedzą była. Odpowiedzi na reklamację nie ma do dziś, więc według wszystkich znanych mi przesłanek, mogę twierdzić, że jest ona rozpatrzona zgodnie z moją prośbą ? Jeżeli tak, to teraz powinienem napisać im wezwanie do zwrotu środków o które prosiłem a jak nadal nic to po prostu najzwyczajniej w świecie pozwać, czy nie warto iść tą drogą ? A jak pozwać to przez EPU czy do rejonu odpowiedniego dla ich siedziby ?

 

I teraz takie POSTscriptum

Jeżeli jeden z drugim macie jedna, dwie lub trzy chwilówki to nie ważcie mi się brać kolejnej na spłatę obecnych, to droga donikąd i obudzicie się w sytuacji podobnej do mojej. A jak Ci przez myśl przejdzie by brać kolejną to daj adres, przyjadę wybić z głowy :)

Odnośnik do komentarza

Zaplo oczywiście, reklamację odrzuciło, cóż cu@sąd. Happi pożyczka, tutaj pozytywne zaskoczenie z 11270,94 po reklamacji zrobiło się 3835,68 zł więc jestem 7435,26 zł do przodu. Z lichwą trzeba walczyć.

Odnośnik do komentarza
Zaplo oczywiście, reklamację odrzuciło, cóż cu@sąd. Happi pożyczka, tutaj pozytywne zaskoczenie z 11270,94 po reklamacji zrobiło się 3835,68 zł więc jestem 7435,26 zł do przodu. Z lichwą trzeba walczyć.

 

A co zarzucałes Hapi?

Odnośnik do komentarza

Brak informacji o prawie do otrzymania bezpłatnego harmonogramu w czasie trwania umowy. Art. 30 8). Oczywiście napisali, że ich umowa zawiera wszystkie elementy lecz dbając o klienta blablabla uznają moją reklamację.

Odnośnik do komentarza

Piotrek, jak to działa? Ja mam u nich ratalną i też chętnie bym coś zareklamował i oddał mniej ;) Możesz mi pomóc i wytłumaczyć, co tam dokładnie napisałeś i jak to zrobiłeś? Bo brzmi super :)

Odnośnik do komentarza

Napisałem reklamację o takiej treści:

 

dotyczy umowy pożyczki nr: xxxxx

 

W związku z przysługującym mi prawem do zastosowania sankcji kredytu darmowego z art. 45 ustawy o kredycie konsumenckim, oświadczam, że wykorzystuję moje prawdo do skorzystania z powyższej sankcji. Powód, naruszacie państwo art 30 8), brak informacji o możliwości otrzymania w czasie trwania, umowy bezpłatnego harmonogramu spłaty. Jest to naruszenie które, daje mi prawo do skorzystania z sankcji kredytu darmowego, wynikające z ustawy o kredycie konsumenckim. Obecne wpłaty w wysokości xxx zł, proszę przeksięgować na poczet obecnego zadłużenia, kwota xx zł zostanie spłacona w równych ratach do końca trwania umowy, tj. X zł miesięcznie (kapitał pozostały do końca / na ilość miesięcy do końca trwania umowy) przez X miesięcy (tutaj ilość miesięcy jaka została do końca trwania umowy).

Imie i nazwisko

PESEL: xxxxx

 

Najpierw odpisali, że wszystkie dokumenty zostały mi przekazane, na co ja im, że nie chodzi o brak dokumentów tylko o braki w umowie. O prawie do otrzymania bezpłatnego harmonogramu w czasie jej trwania. Poczekałem 27 dni i efekt jest jaki jest. Ale to lepiej sprawdźcie swoje umowy, czy macie zapis o bezpłatnym harmonogramie :p

Odnośnik do komentarza

Ale hapi ma tylko ratalne w swojej ofercie :p Więc akurat tutaj się to sprawdziło. Ważny jest efekt końcowy, spłata samego kapitało. Bo to co musiałoby im się oddawać co miesiąc albo znosić windykację czekając na sąd, zostało załatwione od ręki. Dzięki temu zaoszczędzone pieniądze, nerwy i czas na walkę z nimi, można przeznaczyć na inne potworki, krok po kroku i do zera :)

Odnośnik do komentarza

Też mam happy w trakcie spłat - zostało jeszcze 12 rat. Czytałam umowę i jest tam wzmianka jedynie odnośnie przesłania harmonogramu np na @ w przypadku dokonania przedłużeń ale nie ma istotnie informacji odnośnie możliwości przesłania bezpłatnego harmonogramu rat w trakcie spłaty. Jeśli Piotr zadziałało u Ciebie - super i gratulację.

Tak myślę że może ja coś takiego im napiszę i zobaczymy...tylko teraz gdyby np uznali to muszą oddać tą ich pobraną już prowizję na POCZET obecnych spłat czy...? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Natchniona postanowiłam poszukać umów oraz ich zapisów i mam coś takiego tj. Ferratum gdzie umowa została zawarta przez telefon 19.02 - umowy na @ brak i dopiero jakoś pod koniec marca otrzymałam ją na @ - czy można to podnieść jako zarzut?

Odnośnik do komentarza

Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się, że skoro ją otrzymałaś to jednak nie bardzo. Wiesz powinnaś dostać niezwłocznie, ale co oznacza niezwłocznie to nie mam pojęcia. "You may try" ale co wyjdzie to nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się, że skoro ją otrzymałaś to jednak nie bardzo. Wiesz powinnaś dostać niezwłocznie, ale co oznacza niezwłocznie to nie mam pojęcia. "You may try" ale co wyjdzie to nie mam pojęcia.

 

Niezwłocznie to znaczy bez zbędnej zwłoki. Ale to nie znaczy natychmiast. Interpretacja zależna od konkretnego stanu faktycznego. Poza tym KC używa terminu niezwłocznie lub bez zbędnej zwłoki dla ochrony dłużnika, i nie możesz np. żądać spełnienie świadczenia natychmiast, tylko bez zbędnej zwłoki, żeby dłużnik nie ponosił odpowiedzialności za niespełnienie świadczenia z nie swojej winy.

Odnośnik do komentarza

Piotrek, a z kiedy miałeś z nimi umowę? Bo ja mam ze stycznia i widnieje w niej taki zapis:

 

 

W przypadku skorzystania przez Klienta z Przesunięcia Terminu spłaty raty pożyczki Pożyczkodawca udostępni

Klientowi na Koncie Klienta nowy Harmonogram.

 

Czyli chyba się nauczyli i dodali, że udostępniają harmonogram na życzenie?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...