Jump to content
christoph

Problem z potwierdzeniem spłatu kredytu w Nordea (Obecnie PKO BP)

Recommended Posts

christoph

Witam,

 

Mam problem z uzyskaniem dokumentu potwierdzającego spłatę kredytu. Kredyt był zaciągnięty w banku Nordea i został spłacony przed terminem dokładnie we wrześniu poprzedniego roku.

Międzyczasie bank PKO BP przejął bank Nordea.

Po przez serwis ipko oraz telefonicznie składałem prośbę o wysłanie dokumentu (ogólnie wniosków o wysłanie z mojej strony było 14 - pierwszy w październiuku). Gdy nie dostawałem dokumentu, zapytałem się gdzie mogę go odebrać osobiście, dostałem adres byłej placówki Nordea, ale gdy udałem się na miejsce panie tam pracujące powiedziały mi, że one nie mogą wystawiać takich dokumentów byłym klientom Nordei.

 

Proszę doradźcie mi, jakie kroki mam podjąć, skoro pisanie na ipko (serwis transakcyjny PKO BP), dzwonienie na infolinie, czy też wysyłanie maili bezpośrednio do osób, które według banku mogą mi dokument wystawić, nie przynosi żadnych rezultatów.

Za każdym razem jak dzwonie, czy też piszę na ipko dostaje odpowiedź w stylu, "dyspozycja została przyjęta, wiadomość została przekazana do realizacji", lub też że ktoś z oddziału się ze mną skontaktuje w celu wyjaśnienia sprawy.

 

Napisałem również do rzecznika klienta banku PKO BP, ale również odbyło się to bez odzewu.

 

Pozdrawiam

Bożena Myszczyszyn

Należy złożyć pisemną prośbę o wydanie zaświadczenia stwierdzającego spłatę i zezwalającego na wykreślenie hipoteki w jednym z byłych oddziałów Nordea oraz wziąć na kopii potwierdzenie ( jeśli wniosek trafia do niewłaściwego oddziału to powinni sobie między placówkami to przesłać ) .

 

Bank zwykle z urzędu wystawia tzw. "list mazalny" i być może dokument już był raz przygotowany, ale albo nie został odebrany albo zgubiony. Kredyt był w PLN czy walutowy ?

 

Jeden z moich klientów w styczniu występował do byłego oddziału Nordea o zaświadczenie o stanie zadłużenia a po jakimś czasie o zaświadczenie o spłacie kredytu - nie było z tym problemu i dokument uzyskał w granicach tygodnia.

christoph

Dzięki za odpowiedź,

 

Kredyt był w PLN.

W jednej z rozmów na infolini, pani poinformowała mnie, że dokument musi być podpisany przez opiekuna kredytu. Umowa była podpisana w Katowicach i właśnie w tej placówce byłem po odbiór (już pod szyldem PKO BP). Wcześniej dostałem wiadomość na ipko, że dokument jest przygotowany. Niestety gdy udałem się na miejsce, panie pracujące tam, nie wiedziały nawet o co chodzi i powiedziały mi, że one takich dokumentów nie wydają.

 

Czyli powinienem jeszcze raz jechać do oddziału, przygotować wniosek(2 kopie) i pracownik banku na jednej kopii powinien podpisać, że go przyjmuje tak?

Bożena Myszczyszyn
Niestety gdy udałem się na miejsce, panie pracujące tam, nie wiedziały nawet o co chodzi i powiedziały mi, że one takich dokumentów nie wydają.

 

Panie co najwyżej mogą takich dokumentów nie sporządzać w placówce.

Technicznie to zwykle wygląda tak, że oddział przyjmuje dyspozycję, wysyła to do realizacji do jakiegoś centrum/administracji, tam dokument jest przygotowywany i trafia do oddziału najczęściej w formie elektronicznej , oddział to drukuje, podpisuje i wydaje klientowi.

 

Panie mają telefony i jesli o czymś nie wiedzą mogą zadzwonić i sie dowiedzieć, czy rzeczywiście taka dyspozycja była realizowana i gdzie poszła.

 

Wydanie dokumentu stanowiącego podstawe wykreślenia hipoteki banku po spłacie kredytu jest obowiązkiem banku i jesli jest z tym problem można zgłosić reklamację.

https://www.pkobp.pl/bip/zglaszanie-reklamacji/

EkspertPKO

Przepraszamy za niedogodności.

Prosimy o kontakt na adres: ekspert/at/pkobp.pl.

Postaramy się wyjaśnić sytuację i pomóc.

christoph

Witam ponownie,

 

Dokument w końcu dostałem. Czas załatwienia sprawy 5 miesięcy. 8 wniosków przez ipko, 2 prośby wysłane bezpośrednio do opiekuna kredytu, 3 wnioski na infolinie oraz próba osobistego odbioru w oddziale.

 

Gratuluje PKO BP podejścia do nowego klienta, którego uzyskał łącząc się z bankiem Nordea. Po otrzymaniu dokumentu, wysłałem wypowiedzenia do wszystkich moich rachunków, tak że mam nadzieje, że już nigdy nie będę musiał żadnej sprawy w banku PKO BP załatwiać.

 

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

Temat zamykam.

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.