Jump to content
Joanna82

zwrot towaru

Recommended Posts

Joanna82

Czy jest mozliwośc zwrotu towaru zakupionego za gotówkę w sklepie stacjonarnym ,od zakupu mineły raptem ze 2 dni,jeśli po użyciu go w domu stwierdziłam ze to kompletny bubel pełen wad producenckich.i jak ewentualnie taki zwrotpowinien wygladac? w sklepie jest możliwosc jedynie ogólnie obejżec sprzet natomiast dopiero po użyciu okazało się ze nie jest dobry.

Tombar
W dniu 7.10.2019 o 13:02, Joanna82 napisał:

Czy jest mozliwośc zwrotu towaru zakupionego za gotówkę w sklepie stacjonarnym ,od zakupu mineły raptem ze 2 dni,jeśli po użyciu go w domu stwierdziłam ze to kompletny bubel pełen wad producenckich.i jak ewentualnie taki zwrotpowinien wygladac? w sklepie jest możliwosc jedynie ogólnie obejżec sprzet natomiast dopiero po użyciu okazało się ze nie jest dobry.

Przyjecie zwrotu przez sprzedawcę w przypadku zakupu stacjonarnego, to praktycznie tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy. Dodatkowo sprawa komplikuje się, jeżeli mówimy o sprzęcie do przygotowywania lub przechowywania żywności, czy też do ogólnie przyjętej higieny, czyli mającym styczność z ciałem. Wtedy jeżeli sprzęt jest sprawny, nie ma mowy o zwrocie. Opcją jest ewentualnie reklamacja, ale z dużym prawdopodobieństwem zostanie odrzucona, jeżeli powodem będzie, dla przykładu, niezadowolenie z jakości działania. Możemy być wtedy dodatkowo obciążeni kosztami diagnostyki w autoryzowanym serwisie producenta oraz kosztami kuriera.

 

Można by się pokusić o złożenie reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, powołać się może na wprowadzającą w błąd informację w specyfikacji podanej przez sprzedawcę, ale to już trochę walka z wiatrakami i gwarancji sukcesu nie ma. Jeżeli sprzęt nie był drogi, myślę, że niewarto się szarpać. 

Joanna82
W dniu 22.10.2019 o 18:50, Tombar napisał:

Przyjecie zwrotu przez sprzedawcę w przypadku zakupu stacjonarnego, to praktycznie tylko i wyłącznie dobra wola sprzedawcy. Dodatkowo sprawa komplikuje się, jeżeli mówimy o sprzęcie do przygotowywania lub przechowywania żywności, czy też do ogólnie przyjętej higieny, czyli mającym styczność z ciałem. Wtedy jeżeli sprzęt jest sprawny, nie ma mowy o zwrocie. Opcją jest ewentualnie reklamacja, ale z dużym prawdopodobieństwem zostanie odrzucona, jeżeli powodem będzie, dla przykładu, niezadowolenie z jakości działania. Możemy być wtedy dodatkowo obciążeni kosztami diagnostyki w autoryzowanym serwisie producenta oraz kosztami kuriera.

 

Można by się pokusić o złożenie reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, powołać się może na wprowadzającą w błąd informację w specyfikacji podanej przez sprzedawcę, ale to już trochę walka z wiatrakami i gwarancji sukcesu nie ma. Jeżeli sprzęt nie był drogi, myślę, że niewarto się szarpać. 

No wiec tak sprawa juz wyjasniona ale zostawie dla potomnych :)przeczytalam uwaznie regulamin na str sklepu i byly dwa jeden dot zakupow online,drugi nieco ciezszy do znalezienia ale jednak dot.zakupow stacjonarnych w sklepie.jako ze tam bylo okreslone prawo sklepowe 30dni zwrotu towaru ktory nie posiada sladow uzytkowania.za wylaczeniem towarow nie trwalych itp (u nas chodzilo o maszynke)pokazalam to w sklepei w sumie nawet kierow iczka nie wiedziala a tym przepisieale i tak zachowala soe z klasa.nie chcielismy zwrotu kasy a wymiane na inny sprawny towar tzn inmej firmy z doplata i tak tez zrobila i nawet dozucila nam gratic co bylo nie zwykle mile.ogolnie faj e podejscie ale i regulamin warto bylo przeczytac :)

grongiel

W opisanej sytuacji powinienes skorzystac z reklamacji a nie prawa do zwrotu

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.