Jump to content
Jagodaxxx

Reklamacja Vivus.

Recommended Posts

Jagodaxxx

Witam.

Jeszcze na początku lipca 2019r.miałam wielki problem z chwilówkami . Jedna wielka spirala. I to własnie w tedy powiedziałam dość. Znalazłam osobe która pomogla mi ogarnąć duzy kredyt w banku na splate tych wszystkich chwilówek. ( oczywiscie za tą usługę też musiałam zapłacić ) .Dzięki temu  mam teraz spokój,  nie musze myśleć ze zbliza sie termin ,gdzie wziąść kolejną aby spłacić poprzednią,przedłużania terminu spłaty( co było chyba najbardziej głupie w tamtej chwili bo dług sie nie pomniejszał a pieniadze i to nie małe na te przedłużenia przelewałam). Listy z windykacji , mnustwo telefonów,  nieprzespane noce. Oczywoscie chwilowki pospłacałam . Raty w 3 bankach zostaly ,miesoecznie płace 5500zł . Mam dosc dobrą prace,maż też wiec jest ciezko ale dajemy poki co rade. Ostatnio udało nam soe odzyskac sporo pieniedzy z prowozji z tytułu wcześniekszwj spłaty wiec też jakis " zastrzyk" gotówki był. Jakis czas temu trafiłam na fb do grupy " Pokonaj swoje długi" jest masa ludzi z takimi problemami , są też osoby znające prawo które podpowiadają , co zrobic w trudnej sytuacji . Dowiedziałam sie tez ze udaje sie odzyskac pieniądze za przedłużenia czy też refinansowania chwilówek . Wysłałam reklamację do kilku firm ale niestety póki co mam te reklamache odrzucone. Zastanawiam się co zrobić z tym dalej . 

Wkleję tu odpowiedź na taką reklamację z firmy Vivus . Moze znajdzie sie ktoś kto pomoże w tej sprawie. 

Szanowna Pani,

działając w imieniu spółki Vivus Finance sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej: „Spółka”), w odpowiedzi na Pani korespondencję e-mail z dnia 05.01.2020 r. uprzejmie informujemy, że Spółka po przeanalizowaniu okoliczności przedmiotowej sprawy nie znajduje podstaw do zwrotu opłat za przedłużenie terminu spłaty pożyczek.

Przypominamy, że składając wniosek o pożyczkę, za każdym razem potwierdzała Pani, iż znane są Pani warunki Umowy Pożyczki Odnawialnej Vivus.pl (dalej: „Umowa”) oraz, że rozumie i akceptuje Pani jej treść. Z treści poszczególnych Umów wynikał termin, w którym pożyczka powinna zostać spłacona. Całkowita kwota pożyczki wraz z należnymi kosztami pożyczki winna zostać zatem spłacona jednorazowo w dniu spłaty wybranym podczas wnioskowania o pożyczkę. Możliwość przedłużenia terminu spłaty pożyczki była Pani uprawnieniem wynikającym z zawartej Umowy, a nie obowiązkiem. Zatem to do Pani należała decyzja, czy z owego uprawnienia Pani skorzysta i w związku z tym poniesie dodatkowe koszty. Spółka dokonywała przedłużenia terminu spłaty pożyczek zgodnie zasadami wynikającymi z zawartej przez Panią w danym czasie Umowy.

Spółka, wychodząc naprzeciw potrzebom swoich Klientów, oferuje możliwość przedłużenia terminu spłaty pożyczki. Każdy Klient, który chciałby dokonać zmiany terminu spłaty, może dobrowolnie skorzystać z takiej propozycji. Jak to wynika z treści Umowy, prowizja oznacza koszt udzielenia Pożyczki lub uzupełnienia kwoty pożyczki, którą Pożyczkobiorca jest zobowiązany uiścić Pożyczkodawcy w wysokości podanej w Umowie. Na opisaną kwotę składa się koszt wszystkich czynności związanych z przygotowaniem oraz udzieleniem Pożyczki, w tym między innymi koszt przygotowania dokumentacji, przeprowadzenia oceny zdolności kredytowej Klienta oraz oceny ryzyka kredytowego. Podobnie prowizja za przedłużenie okresu spłaty pożyczki oznacza koszt, jaki obowiązany jest ponieść Pożyczkobiorca z tytułu przedłużenia okresu spłaty pożyczki.

Wyjaśniamy, że umowy  nr ............. zawarte zostały przed 11 marca 2016 r., czyli przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r. poz. 1357) wprowadzającej definicję pozaodsetkowych kosztów kredytu oraz sposób obliczania maksymalnej wysokości pozaodsetkowych kosztów kredytu. Natomiast prowizja od pozostałych pożyczek została naliczona w wysokości nieprzekraczającej maksymalnych pozaodsetkowych kosztów kredytu wprowadzonych na mocy ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015 r. poz. 1357).
 
Za nieuzasadnione należy uznać zarzuty dotyczące charakteru opłat jako kary umownej. Należy wskazać, iż opłaty te nie mają charakteru sankcyjnego, wnoszone są dobrowolnie przez klienta oraz nie są związane z żadnym naruszeniem umowy. Nie może być zatem w tej sytuacji mowy o karze umownej, która ze swej natury stanowi swego rodzaju zryczałtowane odszkodowanie w sytuacji, w której już doszło do niewypełnienia zobowiązania przez drugą ze stron.

Niezwykle istotne, że w treści powołanego przez Panią orzeczenia wydanego w sprawie o sygn. akt III Ca 1712/15 sąd w ogóle pominął w swoich rozważaniach postanowienia ustawy o kredycie koncumenckim, które wprost dopuszczają pobieranie prowizji i opłat. Na marginesie wskazujemy, iż wydane przez sądy powszechne orzeczenia są wydawane w oparciu o indywidualny stan faktyczny sprawy, który nie jest tożsamy z sytuacją rozstrzyganą w ramach niniejszej reklamacji. Ponadto orzeczenie takie jest ważne i prawomocne tylko i wyłącznie pomiędzy stronami, których spór dotyczył i nie można ich odnosić do innych podmiotów stosunków gospodarczych.

Wobec przytoczonych wyżej faktów należy uznać, iż przepisy Umowy przewidujące prowizję za przedłużenie okresu spłaty pożyczki nie stanowią niedozwolonych klauzul umownych, a możliwość ich zastrzegania przewidują przytoczone przepisy uokk.

Jednocześnie informujemy, że jeżeli nie zgadza się Pani z przedstawionym stanowiskiem, istnieje możliwość wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy lub wszczęcie pozasądowego postępowania do Rzecznika Finansowego. Istnieje także możliwość wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego właściwego miejscowo ze względu na siedzibę pozwanego lub w przypadku powództwa o ustalenie istnienia umowy, o jej wykonanie, rozwiązanie lub unieważnienie, jak też o odszkodowania z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy można także wytoczyć przed sądem miejsca jej wykonania, wskazując jako podmiot pozwany Vivus Finance spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

 
Z poważaniem,

........

Dodam tylko ze przedłużen w tej firmie mam na około 7500 tyś . Umowy były zawierane (dobierane kwoty bo kilka razy w miesiącu na tej samej umowie potem spłacane całkowicie lub przedłużane terminy spłaty . Przez około 3 lata co miesiąc notorycznie pożyczałam w tej firmie pieniądze ,dwa razy była w tym okresie chyba jakas przerwa 2-3miesięczna . 

Nie znam sie na prawie aby sama to ogarnąc a miło by było odzyskać choć część tych pieniędzy .

Są też przedłuzenia w innych firmach łacznie to wszystko wynosi około 15 tys.

Mam nadzieje ze znajdzie się ktoś kto mi w tym pomoże .

 

 

zorak

Ale ty z tymi gnojami nie dojdziesz  do żadnego porozumienia. Polubownie zapomnij. Ja w sprawie Vivus korzystam z usług kancelarii pana Łukasza. Szkoda zachodu z listami. Jak chcesz coś ugrać to tylko prawnicy i sąd. Z tymi s**********i tylko sądownie.

Jagodaxxx

Też tak myślę .  Chętnie skorzystam z kancelarii. Jak mogę się skontaktować z tą kancelarią . Ciekawa też jestem jak wygląda płatnoś ,jaka kwota itd. 

Jagodaxxx
Godzinę temu, zorak napisał:

Ale ty z tymi gnojami nie dojdziesz  do żadnego porozumienia. Polubownie zapomnij. Ja w sprawie Vivus korzystam z usług kancelarii pana Łukasza. Szkoda zachodu z listami. Jak chcesz coś ugrać to tylko prawnicy i sąd. Z tymi s**********i tylko sądownie.

Ale walczysz o zwrot kasy za przedłużenia terminu spłaty?

 

zorak
5 godzin temu, Jagodaxxx napisał:

Ale walczysz o zwrot kasy za przedłużenia terminu spłaty?

 

Tak, dokładnie

wietrzyk
6 godzin temu, Jagodaxxx napisał:

Też tak myślę .  Chętnie skorzystam z kancelarii. Jak mogę się skontaktować z tą kancelarią . Ciekawa też jestem jak wygląda płatnoś ,jaka kwota itd. 

Napisz na pw 

lukaszb

  • Ekspert
  •  
  • lukaszb
  •  
  • button_moderator.png.320f339b09cc832372b
  • 44844 odpowiedzi
  • Lokalizacja: Warszawa, Łódź, cała Polska
  • Pomógł: 6714 razy
Jagodaxxx
3 godziny temu, wietrzyk napisał:

Napisz na pw 

lukaszb

  • Ekspert
  •  
  • lukaszb
  •  
  • button_moderator.png.320f339b09cc832372b
  • 44844 odpowiedzi
  • Lokalizacja: Warszawa, Łódź, cała Polska
  • Pomógł: 6714 razy

Bardzo dziękuję,już się skontaktowałam z Panem Łukaszem. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Similar Content

    • kafisto99
      By kafisto99
      Witam wszystkich ponownie mam 4,700 do spłaty w vivusie wpłaciłem 500 ale z automatu mi przedłużyli termin chociaż w tytule przelewu napisałem jak należy mogę wiedzieć dlaczego tak się stało? Pozdrawiam:)
    • Oddluzony
      By Oddluzony
      Witam, mam dość pilne pytanie. Czy jeśli w Vivusie miałem 2dni opóźnienia przy przedłużeniu chwilówki oraz będę mieć kilka - max 4 dni opóźnienia przy finalnej spłacie to czy dostanę ponowną pożyczkę? Wcześniej brałem już w Vivusie pożyczkę 2x i zawsze była oddawana w terminie, a Vivus słynie z natychmiastowej przyznawalności.  Z góry dziękuję za odpowiedzi, nie ukrywam, że jest to dla mnie dość istotne. Pozdrawiam. 
    • athizus
      By athizus
      Dobry wieczór forumowicze przyszedł czas i na mnie zmądrzeć żeby nie spłacać chwilówek kolejnymi, więc poniżej chwilówki które mam i wiem że nie będę w stanie ich spłacić z różnych powodów i kilka pytań co do nich 
      1) Vivus - 7560 - termin spłaty 21.03.2020 (już przedłużona)
      2) Extraportfel - 2500 - do 30.03.2020
      3) VIA SMS - 5120.51
       
      Kredyt konsolidacyjny odpada iż na moment obecny przenosiłem się do innej miejscowości w celu zmiany pracy i niestety muszę czekać do momentu otwarcia firmy że względów wirusa .
       
      Moje pytania:
      1) czy ktos z wyżej wymienionych chwilówek nachodzi i nęka z wizytą w domu  żeby spłacić 
      2) zakładam że będę nękać telefonami i mailami czy obierać te telefony i odpisywać na maile i idzie się dogadać z nimi 
      3) jeżeli nie idzie się dogadać z nimi to co mam zrobić ? Czy jeżeli będę wpłacać tyle ile mogę będzie ok ?
      4) kiedy wysyłają listy i czy przyjdzie on na adres korespondencyjny czy zameldowania i czy idzie zmienić żeby przychodziły na adres korespondencyjny ?
      5) po jakim czasie oddają sprawę do sądu badz innych instytucji?
       
      Serdecznie dziękuję za odpowiedz?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.